Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Latest
  • Markets
    • Stock Comparison
    • Financial Calendar
    • Dividends Calendar
    • Research
    • Articles
  • inderesTV
  • Portfolio
  • Forum
  • Nora AI
  • Q&A
  • About Us
    • Our Coverage
    • Team
Press release

Brilliant Future AB (Publ): Brilliant Future lanserar ny produkt för AI-driven konversationsanalys som ger organisationer full insikt i alla kundinteraktioner

Brilliant Future

Det svenska SaaS-företaget Brilliant Future lanserar nu Konversationsanalys, en AI-driven lösning som transkriberar, kategoriserar och summerar alla kundkonversationer i kundservice. Produkten blir ett strategiskt verktyg för att omsätta insikter till konkreta åtgärder som stärker kundlojalitet och lönsamhet.

Med 25 års erfarenhet av kundinsikter via kundundersökningar tar Brilliant nästa steg: att kombinera kundundersökningar och konversationsanalys i en och samma plattform. Där får ledning, chefer och medarbetare tillgång till de insikter som är mest relevanta och kan snabbt agera på dem.

- Kundservice är ofta hjärtat i kundrelationen. Med vår nya lösning kan företag för första gången få en helhetsbild av alla samtal, email, chattar och interaktioner, inte bara ett fåtal. Det ger kraftfulla möjligheter att förstå rotorsaker, utveckla verksamheten och stärka kundupplevelsen i varje kanal. Vår plattform kombinerar kundundersökningar med AI-driven analys - och det gör skillnad på riktigt, säger Ulrika Frimmel, vd för Brilliant Future.

Med bakgrund av den ökande betydelsen av kundupplevelse inom dagens affärslandskap är den här satsningen ett viktigt led i att stärka och framtidssäkra Brilliant Futures erbjudande inom kundundersökningar ytterligare.

Vad är konversationsanalys?
Konversationsanalys är en AI-baserad lösning som analyserar varje kundmöte i kundservice, oavsett om den sker i telefon, epost, chatt. Det ger en automatisk översikt om vad kunderna faktiskt pratar om, hur ärendet hanteras och vilka faktorer som påverkar upplevelsen.

Vanliga användningsområden för konversationsanalys

  • Identifiera risk för churn
  • Utveckla verksamheten
  • Upptäcka utbildningsbehov hos enskilda medarbetare eller team
  • Effektivisera interna processer.

För ledningen blir konversationsanalys ett beslutsstöd för affärsutveckling och för kundservice ett naturligt underlag av insikter som stärker samarbetet i hela organisationen. Genom att samla och analysera kundernas faktiska dialoger skapar produkten ett kraftfullt underlag för att förstå behov, driva förbättringsarbete i hela kundresan och stärka kundrelationerna, vilket i sin tur ökar kvalitet, effektivitet och engagemang.

För mer information, kontakta:
Alexandra Vass, presskontakt Brilliant Future
alexandra@aderstennorlin.com / +46 (0) 70-771 51 65

Om Brilliant Future
Brilliant Future erbjuder marknadsledande produkter och tjänster för att mäta kund- och medarbetarrelationer. Baserat på mer än 20-års erfarenhet förser man kunder med verksamhet i mer än 50 länder med agerbara insikter som resulterar i faktabaserade beslut och ett helhetsperspektiv på verksamheten. På så sätt kan företag och organisationer stärka relationen till kunder och medarbetare och därmed nå sin fulla potential. Bolagets aktie (BRILL) är noterat på Stockholmsbörsen Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.brilliantfuture.se

Bifogade filer

Brilliant-Future-AB-Publ-Konversationsanalys.pdf
Find us on social media
  • Inderes Forum
  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • X (Twitter)
Get in touch
  • info@inderes.se
  • +46 8 411 43 80
  • Vattugatan 17, 5tr
    111 52 Stockholm
Inderes
  • About us
  • Our team
  • Careers
  • Inderes as an investment
  • Services for listed companies
Our platform
  • FAQ
  • Terms of service
  • Privacy policy
  • Disclaimer
Inderes’ Disclaimer can be found here. Detailed information about each share actively monitored by Inderes is available on the company-specific pages on Inderes’ website. © Inderes Oyj. All rights reserved.