Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Latest
  • Markets
    • Stock Comparison
    • Financial Calendar
    • Dividends Calendar
    • Research
    • Articles
  • inderesTV
  • Portfolio
  • Forum
  • Q&A
  • About Us
    • Our Coverage
    • Team
Press release

Handelsbanken får bäst betyg av svenska fastighetsbolagskunder

Handelsbanken

Handelsbanken toppar återigen Kantar Prosperas mätning av kundnöjdheten i den svenska fastighetssektorn. Proaktivitet, tillgänglighet och personlig service är några av de områden där banken får höga betyg av kunderna. 
"Vi har ett tydligt fokus på att vara ett rådgivande kontor med hög aktivitetsnivå", säger Tobias Johansson, kundansvarig på kontoret Göteborg City.

För fjärde året i rad toppar Handelsbanken Prospera Real Estate 2025 års mätning av kundnöjdheten hos svenska fastighetsbolag och fastighetsfondsförvaltare, med en balansomslutning på över en miljard euro. 

Årets betyg är 4,24 av 5 möjliga, det högsta någon bank tilldelats. Handelsbanken har under de senaste fem åren ökat betygen inom alla områden. I årets mätning ökar Handelsbanken dessutom avståndet till övriga banker.

God utveckling över tid 
Handelsbankens styrka jämfört med konkurrenterna är den personliga kontakten tillsammans med servicenivå och tillgång till seniora beslutsfattare, som ofta är med i dialogen med kunderna. 

"Vi är glada för det förtroende som våra fastighetskunder ger oss. Att de värdesätter personliga och långsiktiga relationer bekräftar både styrkan i vår affärsmodell och konkurrenskraften genom vår lokala närvaro och kompetens", säger Mikael Romert, länschef Stockholm

Högsta betyg i personliga relationer
I undersökningen bedömer kunderna primärt sin kundansvarig. Kunderna ger Handelsbanken högsta betyg i tillgänglighet, personliga relationer, initiativförmåga, koordinering av specialister och rådgivarnas förmåga att sätta sig in kundernas branscher och ge anpassade strategiska råd. 

"Det är verkligen jättefina betyg till Handelsbanken oavsett vilket område man tittar närmare på. Men ska jag lyfta fram något särskilt så är det den långsiktigt fina trenden, som tyder på att det här är resultatet av ett systematiskt och strukturerat arbetssätt", säger Mikael Romert.

Om undersökningen 
Prosperas kundnöjdhetsmätning Real Estate 2025, omfattar bankernas erbjudande till fastighetssektorn och baserar sig på svar från finanschefer och treasurychefer på 56 stora svenska fastighetsbolag. Läs mer här.


För ytterligare information kontakta:
Handelsbankens presstjänst, +46 8 701 80 18

För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.com

Find us on social media
  • Inderes Forum
  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • X (Twitter)
Get in touch
  • info@inderes.se
  • +46 8 411 43 80
  • Vattugatan 17, 5tr
    111 52 Stockholm
Inderes
  • About us
  • Our team
  • Careers
  • Inderes as an investment
  • Services for listed companies
Our platform
  • FAQ
  • Terms of service
  • Privacy policy
  • Disclaimer
Inderes’ Disclaimer can be found here. Detailed information about each share actively monitored by Inderes is available on the company-specific pages on Inderes’ website. © Inderes Oyj. All rights reserved.