Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Latest
  • Markets
    • Stock Comparison
    • Financial Calendar
    • Dividends Calendar
    • Research
    • Articles
  • inderesTV
  • Portfolio
  • Forum
  • Q&A
  • About Us
    • Our Coverage
    • Team
Regulatory press release

Kvartalsrapport Q1 2025

Gamethrill
Download the release

Vi inleder året med fortsatt fokus på att leverera långsiktigt värde genom våra produkter. För Wurm Online har vi under kvartalet sett en stabil spelarbas och fortsatt engagemang, men redovisar något lägre intäkter jämfört med föregående period. Detta förklaras främst av att våra intäkter för Wurm Online enbart genereras i Euro och Dollar, samtidigt som valutakursen försvagats under kvartalet. I lokal valuta påverkar detta resultatet negativt, trots i grunden stabil försäljning i respektive valuta.

Flerårsöversikt koncernen



Q1 2025Q1 2024Helår 2024
Totala intäkter (msek)1.51.77.9
EBITDA (msek)-0.3-0.1-0.1
Resultat efter finansiella poster (msek)-0.4-0.3-0.6
Balansomslutning (msek)6.77.57.0
Soliditet (%)79,0 %80,0 %81,2 %
Resultat per aktier (kr)-0.01-0.01-0.02
Antal aktier33 685 48333 685 48333 685 483




Flerårsöversikt moderbolaget



Q1 2025Q1 2024Helår 2024
Totala intäkter (msek)0.70.72.8
EBITDA (msek)0.00.0-0.2
Resultat efter finansiella poster (msek)-0.10.0-0.4
Balansomslutning (msek)10.010.510.0
Soliditet89,8 %88,9 %90,7 %
Resultat per aktier (kr)0.000.00-0.01


Under kvartalet har vi också intensifierat arbetet inför lanseringen av vår nya spelprodukt Kwizit, som gick live den 25 april, strax efter kvartalets slut. Sverige har valts som introduktionsmarknad tack vare sin tekniska mognad, sitt starka spelintresse och vana användarbeteende. Den initiala lanseringen sker utan marknadsföringsinsatser, eftersom dessa är planerade till kommande kvartal. Det är ett medvetet och strategiskt val för att säkerställa att alla intäktsdrivande funktioner är fullt fungerande innan vi skalar upp. Den tidiga responsen är mycket lovande, och vi planerar nu för en gradvis och global lansering under året.

Det är fortsatt avgörande att vi arbetar kostnadseffektivt, samtidigt som vi bygger spel med internationell potential. Våra satsningar är långsiktiga och bygger på ett fundament av community-nära utveckling, skalbarhet och tydliga intäktsmodeller.
Framåt ser jag fram emot att fortsätta stärka Wurm Online genom vår uppdaterade Roadmap, samtidigt som vi tar nästa steg med Kwizit – både vad gäller funktionalitet och spelartillväxt.

Vi har startat året med fokus och framåtrörelse – upp till bevis, nu kör vi!

Krister "Kwizter" Elmgren
Verkställande Direktör
Game Chest Group AB (Publ)
krister.elmgren@gamechestgroup.se

Bifogade filer
Game Chest Group Q1 2025

Find us on social media
  • Inderes Forum
  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • X (Twitter)
Get in touch
  • info@inderes.se
  • +46 8 411 43 80
  • Vattugatan 17, 5tr
    111 52 Stockholm
Inderes
  • About us
  • Our team
  • Careers
  • Inderes as an investment
  • Services for listed companies
Our platform
  • FAQ
  • Terms of service
  • Privacy policy
  • Disclaimer
Inderes’ Disclaimer can be found here. Detailed information about each share actively monitored by Inderes is available on the company-specific pages on Inderes’ website. © Inderes Oyj. All rights reserved.