Bioretec stärker ledningen för försäljningen
Sammanfattning
- Bioretec har utsett Jordy Winters till chef för försäljning utanför USA för att påskynda försäljningstillväxten i Europa och globalt, vilket är avgörande för företagets framgång.
- Jordy Winters har nästan 20 års erfarenhet av ledande försäljningspositioner inom ortopedi, vilket gör honom väl lämpad för att driva kommersialiseringen av RemeOs™-produkter i Europa.
- Vi har observerat att Bioretecs kommersiella framgång har varit långsammare än väntat, men med de erhållna försäljningstillstånden för RemeOs-traumaskruven finns det nu goda möjligheter att öka försäljningen.
Detta innehåll är skapat av AI. Du kan lämna feedback om det på Inderes forum.
Automatisk översättning: Ursprungligen publicerad på finska 2025-09-03 05:02 GMT. Observera att den automatiska översättningen av innehållet för närvarande endast täcker den text som visas här och kan innehålla fel. Du kan ge feedback gällande kvaliteten på översättningarna och eventuella fel här.
Bioretec meddelade på tisdagen att Jordy Winters har utnämnts till chef för försäljning utanför USA och medlem av ledningsgruppen. Utnämningsnyheten är den andra på kort tid, då företaget förra veckan meddelade utnämningen av den nya verkställande direktören Sarah van Hellenberg Hubar-Fisher. Syftet med rekryteringen är att påskynda försäljningstillväxten i Europa och resten av världen. Efter försäljningstillstånden för RemeOs-produkterna betonas den försäljningsmässiga prestationen i Bioretecs framgång, vilket gör att framgång i uppgiften är ytterst viktig för Bioretec. Företagets tidigare försäljningschef utanför USA, Rami Ojala, övergår till en ny roll som chef för internationell medicinsk utbildning.
Erfaren chef för att påskynda försäljningen i Europa
Jordy Winters har lång erfarenhet, nästan 20 år, av ledande försäljningspositioner inom ortopedi på Johnson & Johnson MedTech och Synthes. Hans bakgrund, särskilt inom ryggradsprodukter, traumaprodukter och ortopedi i EMEA-regionen (Europa, Mellanöstern, Afrika), är relevant i Bioretecs nuvarande skede, där företaget strävar efter att accelerera kommersialiseringen av RemeOs™-produkter i Europa. Med sin bakgrund verkar han passa väl för uppgiften.
Tillväxtbevis hålls utkik efter
Bioretecs kommersiella framgång har utvecklats långsammare än våra förväntningar, och Q2-rapporten var en besvikelse jämfört med våra förväntningar. Bioretec har nu erhållit de viktigaste försäljningstillstånden i Europa och USA för RemeOs-traumaskruven, så det borde finnas goda möjligheter att öka försäljningen av den nya produktfamiljen. Det finns sannolikt också möjligheter relaterade till Activa-produktfamiljen, även om den senaste rapporten väckte frågor kring tillväxten.
