Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Senaste
  • Börs
    • Aktiejämförelse
    • Börskalender
    • Utdelningskalender
    • Aktieanalys
    • Artiklar
  • InderesTV
  • Portfölj
  • Forum
  • Q&A
  • Om oss
    • Bolag under bevakning
    • Teamet
Regulatoriskt pressmeddelande

Anna Faris väljer Acast som podcastpartner för att accelerera tillväxt och utöka intäktsmöjligheter

Acast
Ladda ner börsmeddelandet

Acast, världens ledande oberoende podcastföretag, meddelar idag att den hyllade podcasten Anna Faris Is Unqualified har valt Acast som podcastpartner. Sedan lanseringen 2015 har miljoner tagit del av podcasten som har hundratusentals lyssnare varje vecka.

I varje podcastavsnitt bjuder Anna Faris in en kändis eller expert som får utforska sitt liv, innan de får sällskap av en lyssnare som efterfrågar relationsråd. Några av de senaste gästerna är Matthew McConaughey, Seth Rogen, Cameron Diaz, Melissa McCarthy, Gwyneth Paltrow, Amy Schumer och Kenan Thompson. 

Anna Faris, podcastens skapare och programledare: "När jag startade Unqualified var det viktigt för mig att använda den för att ena människor kring de erfarenheter vi alla går igenom i livet och i förhållanden, för att visa att det vi har betydligt mer gemensamt än vad som skiljer oss åt. Jag ville samarbeta med ett podcastföretag som delar dessa värderingar och tror på att främja gemenskap genom att ta bort barriärerna mellan oss. Acast är det företaget.”

Som en del av sitt engagemang för det öppna podcast-ekosystemet kommer Acast att distribuera serien brett och göra den tillgänglig för lyssnare på alla podcastplattformar, inklusive Apple Podcasts, Spotify, Amazon Music, Google Podcasts, Samsung Free med flera.

Veronika Taylor, Senior Vice President för Acasts Creator Network, säger: "Anna har skapat ett intimt utrymme för människor att ha hjärtliga, roliga, gripande samtal om upplevelser som vi alla kan relatera till. Hennes unika inställning till att skapa gemenskap är ett utmärkt exempel på vad som gör podcasting så speciellt. Vi kommer stötta Anna och podcasten för att de viktiga samtalen ska nå fler människor världen över, och se till att den är tillgänglig för publik överallt."

Genom Acast kommer Anna Faris Is Unqualified för första gången att använda dynamisk annonsering i alla annons- och sponsorsegment i podcasten – vilket innebär att varje lyssnare kommer att höra relevanta och aktuella annonser som är riktade till dem och som infogas i avsnitt i samma ögonblick som de streamas. Podcasten kommer att stödja premiumannonsprodukter som är tillgängliga via Acast Marketplace och kommer också att erbjuda programmatiska köp av annonser. Dessutom kommer sponsorer att kunna samarbeta med Acast Creative, företagets interna team för kreativa annonslösningar, för att skapa skräddarsydda varumärkessegment, sponsrade berättelser och andra engagerade format.

För mer information


Emily Villatte, CFO och vice VD, Acast
Tel: +46 76 525 0142
Email: emily.villatte@acast.com
 
Ross Adams, VD, Acast
Tel: +44 79 9052 0761
Email: ross@acast.com

Om Acast


Acast grundades 2014 och är världens största oberoende podcastplattform. Acast är en pionjär inom det öppna ekosystemet för podcasts och sammanför alla aktörer till en gemensam infrastruktur – där annonsörer tillåts rikta sig till en engagerad publik av lyssnare på ett effektivt sätt genom dynamisk annonspublicering medan poddkreatörer ges tillgång till flera olika intäktsmöjligheter och nödvändiga verktyg för att expandera sin lyssnarbas. Om du lyssnar på en podcast med Acast och hör en annons, är det Acast som levererar det ljudet bakom kulisserna och delar intäkterna med kreatören. Acast har en global närvaro i över tolv länder och under 2020 uppgick antalet lyssningar på Acast-anslutna podcasts till cirka 3 miljarder och idag har Acast fler än 30 000 shower anslutna till sin plattform. Acasts huvudkontor ligger i Stockholm och Bolaget har nio lokala dotterbolag i Storbritannien, USA, Australien, Norge, Frankrike, Tyskland, Irland, Mexiko och Kanada. De senaste åren har Acast befunnit sig i en expansionsfas med fortsatt stark tillväxt, med en nettoomsättning som ökade från 180 MSEK 2018 till 592 MSEK 2020. Som ett resultat av Acasts tillväxtinitiativ har antalet lyssningar vuxit från omkring 1 miljard (2018) till 3 miljarder (2020). Under tredje kvartalet 2021 hade Acast 891 miljoner lyssningar och en organisk nettoomsättningstillväxt på 89% (jämfört med tredje kvartalet 2020). Acast medgrundades av Johan Billgren, nuvarande Chief Innovation Officer och är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46 (0) 8528 00 399.

Bifogade filer


Anna Faris väljer Acast som podcastpartner för att accelerera tillväxt och utöka intäktsmöjligheter

Följ oss på våra kanaler i social media
  • Inderes Forum
  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • X (Twitter)
Ta kontakt
  • info@inderes.se
  • +46 8 411 43 80
  • Vattugatan 17, 5tr
    111 52 Stockholm
Inderes
  • Om oss
  • Teamet
  • Jobba hos oss
  • Inderes som en investering
  • Tjänster för börsbolag
Vår plattform
  • FAQ
  • Servicevillkor
  • Integritetspolicy
  • Disclaimer
Inderes disclaimer gällande utförda aktieanalyser kan läsas här. För mer detaljerad information över de aktier som aktivt bevakas av Inderes, vänligen se respektive bolags bolagsspecifika sida på Inderes webbplats. © Inderes Oyj. Alla rättigheter förbehållna.