Hubso Group: HUBSOs D2C-hub genomför lyckade lanseringar tillsammans med Sanne Alexandra Stockholm och Rebecca Stella Beauty
Nyhetsbrev/Uppföljning av gårdagens lanseringar
HUBSO fortsätter sitt arbete med att lansera och utveckla varumärken. Som tidigare kommunicerats genomfördes under gårdagen den första delen utav Sanne Alexandras Stockholms "Winter Collection". Det är med stolthet vi kan meddela att även denna lansering gick enligt förväntat och blev mycket lyckad. Sanne Alexandra Stockholm:s genom tiderna mest populära produkt "Leather Leggings" sålde slut direkt och försäljningen fortsatte starkt under hela kvällen samt idag. Det som även är glädjande att notera är att försäljningen inte är begränsad till Sverige utan att Sanne Alexandra Stockholm även genererar försäljning i hela Norden samt Tyskland och USA. Vi noterar även att ca. 50% av kunderna är återvändande kunder, vilket i sig är ett väldigt starkt kvitto på nöjda kunder.
Även lanseringen med Rebecca Stella Beauty blev mycket lyckad och slog för varumärket försäljningsrekord under 2020. I denna lansering släppte vi bland annat Concealer vilket är en av de första sminkprodukterna, bortsett från tidigare läpprodukter, som lanseras för Rebecca Stella Beauty. Utöver detta jobbar vi nu hårt med de sista förberedelserna inför öppnandet av HUBSOs pop up-butik på Stureplan i Stockholm den 6 november, i vilken Rebecca Stella Beautys produkter kommer att finnas tillgängliga.