Alma Media: Core transformation and growth templates
Yesterday, Alma Media organized a capital markets day (CMD). During the CMD, the company offered an in-depth look on the current state of the three business areas and their growth potential. Furthermore, the company announced new long-term financial targets. As a whole, the day didn’t offer any surprises and we expect that the company's digital revenue continues to grow in the next few years, in line with the steps we have previously estimated.
Alma Media
Alma Media är verksamt inom mediesektorn. Inom bolaget återfinns huvudfokus inom digital media, där utbudet består av nyhetsinnehåll som berör livsstil, karriär och ekonomi. Under koncernen går ett flertal varumärken där de mer kända inkluderar Kauppalehti. Kunderna återfinns inom Norden, Baltikum och Europa och består av privata användare. Huvudkontoret ligger i Helsingfors.
Read more on company pageKey Estimate Figures2021-09-16
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Omsättning | 230,2 | 271,9 | 288,2 |
tillväxt-% | −7,99 % | 18,10 % | 6,02 % |
EBIT (adj.) | 45,5 | 61,2 | 65,2 |
EBIT-% | 19,74 % | 22,53 % | 22,62 % |
EPS (adj.) | 0,36 | 0,56 | 0,61 |
Utdelning | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Direktavkastning | 3,36 % | 3,29 % | 3,59 % |
P/E (just.) | 24,56 | 17,25 | 16,07 |
EV/EBITDA | 12,82 | 13,83 | 12,17 |