Tourn International: Fortsatt internationell expansion men svagare annonsmarknad - Penser
Detta är en aktieanalys producerad av tredje part och reflekterar därför nödvändigtvis ej våra åsikter och värderingar
Tuffare omvärld tynger annonsmarknaden
Totala intäkter för Q2 var 33 mkr, vilket var 8% lägre y/y. Q2 har varit tufft för många företag med exponering mot konsument- och annonsmarknaden och annonsintäkt per visning på Youtube har kommit ner. Samtidigt växer antal kunder och visningar vilket kompenserar. Influencer marketing står sig bra mot traditionell annonsmarknad. EBITDA var -2 mkr, vilket rimmar med att bolaget sagt att de ska ligga nära 0.
Totala intäkter för Q2 var 33 mkr, vilket var 8% lägre y/y. Q2 har varit tufft för många företag med exponering mot konsument- och annonsmarknaden och annonsintäkt per visning på Youtube har kommit ner. Samtidigt växer antal kunder och visningar vilket kompenserar. Influencer marketing står sig bra mot traditionell annonsmarknad. EBITDA var -2 mkr, vilket rimmar med att bolaget sagt att de ska ligga nära 0.