Evolution Gaming: Evolution omdefinierar live casino genom lanseringen av det unika spelet MONOPOLY Live
MONOPOLY Live är en vidareutvecklad specialversion av Evolutions produkt Dream Catcher. I spelet kombineras världens mest populära sällskapsspel med live casino - komplett med augmented reality-teknik, bonusrundor i 3D som bygger på MR. MONOPOLYs äventyr, och chansen att vinna stora vinster.
-Det är en stor ära att få arbeta med ett av världens mest omtyckta varumärken och skapa ett så pass unikt spel. MONOPOLY Live bryter verkligen ny mark i vår sektor och omdefinierar vad live casino-underhållning innebär, säger Todd Haushalter, Chief Product Officer på Evolution och fortsätter:
-Dream Catcher har varit en favorit hos spelarna sedan lanseringen 2017, och vi är mycket exalterade att få lansera specialversionen MONOPOLY Live. Ett spel likt detta har aldrig tidigare skapats och använder några av de mest avancerade teknikerna som finns tillgängliga, till exempel augmented reality. Vårt fokus har varit att skapa ett genomgående underhållande spel och vi är säkra på att det erbjuder en verkligt unik upplevelse genom kombinationen av det stora lyckohjulet, en spelvärd och spännande bonusrundor med MR. MONOPOLY i sin 3D MONOPOLY-värld, komplett med alla välbekanta spelelement från det klassiska monopolspelet.
-MONOPOLY Live är en väldigt spännande lansering för Evolution och alla våra kunder. Det blir mittpunkten för våra visuella och underhållande spel i vår snabbväxande kategori av spelshower. Det är en milstolpe för Evolution att få lansera en live casino-version av ett så pass ikoniskt och omtyckt spel i samarbete med Scientific Games och Hasbro, säger Martin Carlesund, vd Evolution Gaming.
-På Hasbro eftersträvar vi att alltid erbjuda våra fans nya och innovativa sätt att interagera med det ikoniska varumärket MONOPOLY. Vi ser verkligen fram mot att se MR. MONOPOLY transporteras in till en 3D-värld och stå värd för MONOPOLY Live, och därigenom ta den snabbfotade fastighetsvärlden in i live casino-underhållningen, säger Mark Blecher, SVP of Corporate Strategy and Business Affairs på Hasbro.