Thinc Collective AB: Thinc Collective-bolaget BANG Agency vinner ramavtal med SMTM till maximalt försäljningsvärde av 14 MSEK under avtalsperioden
SMTM (Statens Maritima och Transporthistoriska Museer) tecknar ramavtal med BANG Agency (Brand Arena Nordic Group Agency AB), ett bolag i kommunikationskoncernen Thinc Collective, gällande utställningstjänster.
Avtalet gäller i två år med möjlighet till förlängning på samma villkor i två år, med ett år i taget. Det sammanlagda värdet för avrop under ramavtalets totala avtalstid uppgår till maximalt 14 MSEK. BANG Agency är en av byråerna som upphandlats med ramavtal inom områdena projektledning och filmproduktion.
- Vi uppskattar förtroendet från Statens maritima och transporthistoriska museer. Efterfrågan på kvalitativa upplevelsetjänster ökar, och SMTM spelar en viktig roll i att utveckla levande museer med attraktiva och relevanta besöksupplevelser. Vi ser fram emot att bidra inom ramen för uppdraget, säger Anders Wallqvist, koncernchef på Thinc Collective.
Statens maritima och transporthistoriska museer driver och utvecklar fem museer: Marinmuseum i Karlskrona, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet och Vrak - Museum of Wrecks i Stockholm samt Järnvägsmuseet i Gävle. Från och med 1 januari 2026 byter myndigheten namn till Statens museer för maritim-, transport- och försvarshistoria då Statens försvarshistoriska museer inordnas i samma myndighet.